![]() Hiervoor klik je op de knop 'Create' Experience. Wanneer je op deze knop klikt krijg je verschillende opties, waaronder de A/B test. Daar omschrijf je het doel van de A/B-test en vervolgens de link van je website. Wat dit doel is kan natuurlijk variëren. Zo kun je bijvoorbeeld nagaan welke knopkleur een hogere conversieratio teweegbrengt. Afhankelijk van jouw doel kunnen dit allerlei uiteenlopende tests zijn. Google Optimize AB Test - Getting started. Wanneer dat is gebeurd, is het van belang dat je de instellingen naar jouw doel afstelt. Je komt nu op het scherm waarin je de verschillende keuzemogelijkheden hebt. Allereerst wordt het origineel weergeven en vervolgens heb je de optie om daar een variant aan toe te voegen. Als je iets wilt aanpassen klik je op de variant-pagina en Google leidt je automatisch door naar je eigen website. Vervolgens zijn de mogelijkheden eindeloos. Je kunt veel elementen op jouw website dingen veranderen via Google Optimize. Denk daarbij aan het veranderen van tekst, op die manier kan je controleren welke berichtgeving, call to action, of tekst op een knop beter werkt. |
google optimise |
![]() Google Optimize is een tool van Google waarmee je eenvoudig verschillende A/B testen kunt uitvoeren op jouw website. Dit is vooral handig als je wilt weten welke aspecten er voor zorgen dat je websitebezoekers converteren. Elke aanpassing aan jouw website heeft invloed op het conversiepercentage. |
![]() Werkt een andere afbeelding beter dan de huidige afbeelding op de pagina? Wat gebeurt er met mijn conversie als ik de tekst in de knop verander? Bovenstaande zaken zijn eenvoudig aan te passen, maar waarom niet eerst testen of de veranderingen wel het juiste effect teweeg brengen? De verschillende testen in Google Optimize. In Google Optimize kun je verschillende soorten testen uitvoeren. A/B-test: hiermee kun je twee of meer varianten van een element op een pagina testen. Multivariate-test: hiermee kun je combinaties van aanpassingen aan elementen testen om te kijken wat de beste combinatie is. Omleidingstest: je maakt verschillende paginas aan om te kijken welke variant het beste presteert. Handleiding: Hoe Google Optimize instellen en gebruiken? Zelf aan de slag met Google Optimize? |
![]() Gartner Peer Insights reviews constitute the subjective opinions of individual end users based on their own experiences, and do not represent the views of Gartner or its affiliates. This site is protected by hCaptcha and its Privacy Policy and Terms of Service apply. |
![]() De tool is namelijk niet helemaal onbeperkt gratis in gebruik. Mocht je dus geavanceerde testen willen draaien, dan is het mogelijk om Google Optimize 360 aan te schaffen. Hiermee kun je nét iets meer de diepte in. De prijs hiervoor is op aanvraag. De implementatie van Google Optimize is super eenvoudig. Maak je al gebruik van Google Tag Manager? Dan implementeer je Optimize eenvoudig via die container. Ga je voor het eerst aan de slag met deze tool, dan kun je de code in de website laten plaatsen. |
![]() How to link your Google Optimize account to your Google Analytics 4 property? How to install Google Optimize manually? How to install Google Optimize with Google Tag Manager? How to validate your Google Optimize installation? What is the difference between asynchronous and synchronous? A synchronous snippet will block other scripts from executing until its done loading. This makes sure that more people will be eligible for your experiments. The downside is that this blocking will cause your pages to load slower. The asynchronous snippet will not affect other scripts on your website. This makes sure that the page speed remains fast. The downside of this implementation is that fewer people will be eligible for your experiments. Be mindful of this choice while setting up experiments with Google Optimize because it may affect your results. What is the difference between Google Tag Manager and manual implementation? Google strongly recommends using the manual installation method, as it offers the best performance and is the easiest way to install Optimize. |
![]() Werkt Optimize nog niet goed? Een veelvoorkomende oorzaak is een verkeerde plaatsing van de containercode. Controleer of je container Tagmanager of Analytics op je juiste plaats in de broncode staat. Opzetten van je eerste experiment. Met de installatie achter de rug kan je nu beginnen met het opzetten van een experiment. Bij het maken van een experiment wordt je gevraagd om een naam, een editorpagina en welk type experiment je uit wilt voeren. Het is goed om te weten dat de editorpagina weliswaar de pagina is waarop je je aanpassingen uitvoert, maar dat je experiment niet enkel tot deze pagina beperkt hoeft te blijven. Hoe je een experiment over meerdere paginas uitvoert gaan we later op in. Je krijgt de keuze uit drie verschillende type experimenten, te weten de A/B test, Multivariatietest en de omleidingstest. |
![]() Inloggen bij Optimize. Kosteloos aan de slag. Voor kleine bedrijven. Gratis gebruiksvriendelijke oplossingen voor bedrijven van elk formaat. Eén platform voor adverteren en analyseren, zodat u sneller kunt reageren op insights over klanten. Krijg inzicht in uw klanten zodat u de gebruikerservaring beter op hen kunt afstemmen. Breng uw gegevens tot leven met interessante, aanpasbare rapporten. Test varianten van uw sites en apps. Ontvang snel betrouwbare meningen van echte mensen. Beheer al uw tags zonder code te bewerken. Campaign Manager 360. Een volledig overzicht van al uw digitale-mediacampagnes. Display Video 360. Klanten zijn tegenwoordig altijd online. Bereik uw doelgroepen, waar ze zich ook bevinden. Search Ads 360. |
![]() Youll need to repeat the property creation process entirely for any other experiments youd like to map. Once the mapping process is complete, youll now have a property available in Heap entitled Google Optimize: Experiment Name with the values of Variation Name that is attached to every page view where the experiment was active. |
![]() Check your Google Analytics settings and ensure that the correct Tracking ID is being used on your site. Re-publish your site and visit your site in a new window to test the integration. If a Wrong Google Analytics tracker is used to load Optimize, it means youre most probably not linking the same Google Analytics property that youve integrated into your Webflow project to Optimize. To fix this issue, make sure youre using the same property Tracking ID in your integration in Webflow as the one youve linked to in Optimize. If there's' a snippet issue. If the issue is none of the above, and Optimize tells you that there's' an issue with how Optimize is installed on your website code or snippet issue, please contact us and we'll' help resolve it. Try Webflow - it's' free. |