![]() Google Tag Manager account structure. First of all, to access Google Tag Manager, you need to have a Google account just as with other Google products. If you are already using Google Analytics or Google AdWords for example, you can use the login credentials used on those sites. |
google tag account |
![]() Ga naar https://tagmanager.google.com: en log in met je Google account. Na het inloggen kom je terecht in het overzicht van alle Google Tag Manager accounts gekoppeld aan jouw Google account. Selecteer vanuit dit overzicht het account waaraan je Pure toegang wil verlenen. |
![]() Tip: Containers importeren in Google Tag Manager voor efficiëntere setups. Nog niet heel bekend, maar wel een hele nuttige functie in Google Tag Manager: de mogelijkheid tot het importeren van containers. Het is mogelijk om een hele container, of delen hiervan te exporteren naar een json-bestand. Dit bestand kan vervolgens in een ander account weer worden ingeladen. |
![]() Google Tag Manager is een handige gratis tool waarmee je stukjes code kunt toevoegen aan je website. Dit kunnen trackingcodes van Google zelf zijn, zoals Google Analytics en Google Ads, maar ook trackingcodes van bijvoorbeeld Facebook, Twitter, LinkedIn of Hotjar. Naast het eenvoudig toevoegen van trackingcodes biedt Google Tag Manager nog veel meer voordelen.: het toevoegen van nieuwe functionaliteiten aan je website, bijvoorbeeld een cookiemelding of nieuwsbriefpop-up. het meten van kliks op bijvoorbeeld buttons, e-mailadressen of social icons. het meten van videoweergaven en scroll diepte op je website. Google Tag Manager is ideaal voor online marketeers: je hoeft slechts eenmaal een stukje code toe te voegen aan de website, namelijk de Tag Manager code. Vervolgens kun je via Google Tag Manager zonder kennis van programmeren zelf andere codes toevoegen. Je hoeft dus nooit meer met losse plug-ins of met losse stukjes code in de broncode van de website te werken, met alle veiligheidsrisicos van dien. Een ander groot voordeel is dat al je tags overzichtelijk worden bewaard en beheerd in één omgeving. Google Tag Manager aanmaken. Een Google Tag Manager Account aanmaken is niet moeilijk. |
![]() Om Google Analytics in te stellen op jouw website, zullen we gebruik maken van Google Tag Manager. Klik hier om naar Google Tag Manager te gaan. Mocht je al een account hebben bij Google klik dan op Inloggen bij Tag Manager. |
![]() Now that youve created your own Google Tag Manager account, you might be wondering how you can add your Facebook Pixel to Google Tag Manager. To learn how, read How To Install a Facebook Pixel to Google Tag Manager. Go to top. |
![]() Put your mind at ease. Error checking, security features, and speedy tag loading ensure that all your tags work. Collaborate across your team. Improve collaboration across your business. Features like workspaces, granular access controls, and support for multi-environment testing mean that marketing and IT can work together efficiently. See all benefits. With Google Tag Manager, its a matter of an hour or so from receiving a tag to testing to QA to deployment. Its exponentially better. Mona Gandhi, Software Engineer, Airbnb. Dive into the details. Get access to features like easy preview and debug tools, auto-event triggers, and a user-friendly interface to help you manage your tags. See all features. Designed to work together. Tag Manager works seamlessly with Google and third-party tags, so you can change tags on the fly - saving time and increasing efficiency. Conversion tracking, basic remarketing, and dynamic remarketing are fully supported with Google Ads. Third-Party Tag Support. Templates for third-party vendor tags simplify code publishing and help eliminate errors. Find vendor templates already available in Tag Manager or explore additional templates from the Community Template Gallery. |
![]() Bepaal zelf wie toegang heeft tot het account en wat iedere gebruiker kan doen door middel van verschillende gebruikersrechten. Je hebt geen webbouwer meer nodig om de tags te installeren. Je beheert al je tags zonder de code te bewerken. Je kunt verschillende tracking tools zoals de Facebook Pixel, Google Analytics code en Hotjar toevoegen aan Google Tag Manager. |
![]() Zo kunnen we nog betere inzichten krijgen in jouw websitebezoekers. Vanderperk Groep toegang geven tot Google Tag Manager kan heel eenvoudig in 4 eenvoudige stappen. Zorg allereerst dat je bent ingelogd met je Google account. Stap 1: Ga naar de pagina met accountrechten. |
![]() Skip to Main Content. Orbit Media Studios. Web Design Development. Company Overview Designing, building, and supporting the web since 2001. Find out why. Team Were 49 strong spread across design, development, and project management. How Can We Help? View All Blog Posts. What Is Google Tag Manager and Why Use It? The Truth About Google Tag Manager. Analytics 54 Comments. |